User Posts: ziyaettin

Almanya’da yaşayan yüzbinlerce vatandaş yaz tatilinde araçlarıyla Türkiye’de izin yapmanın hayalini kurmaya başladı. Ancak Türkiye’de paralı otobanlarda Hızlı ...

DEVAMINI OKU +

Dostum nekadarda dogru soylemis dostlar hic yalansoylermi ? Atalar dostlar herzaman dogruyu soyler zira onlar gelenin keyfi icin gidenin arkasindan konusmazlar ...

DEVAMINI OKU +

Hani derler ya geç gelen adalet adalet ADALET deyildir diye biz gurbetcler geç gelen adaletede razıyız  yeterki kimsenin yaptığı yanına kar kalmasın Jetpa ...

DEVAMINI OKU +

Bugun cogumuzun bazen Sofradan kalkarken Allah Halil ibrahim bereketi versin deriz ama bildigimizden deyil baskalarindan duydugumuzdan deriz .GUNUMUZDE Baba ...

DEVAMINI OKU +

Okuyamazsin demedim ogul ADAM olamzsin dedimBu hikayeyi bilmiyenimiz yoktur ama ben yine tekrarlamakda fayda goruyorum .Henuz develerin bereber birelerin ...

DEVAMINI OKU +

Ben adami gozunden tanirim Hani halk arasinda bir soz vardir ben adami gozun tanirim .Ben adami yemek yiyisinden  yuruyusunden konusmasindan giyinisinden ...

DEVAMINI OKU +

Secim gunune kadar Turkiyede idim secim atmosferini  yasadim ve Turkiyeye giderken yanimdaki arkadasima  AKP .PARTISI % 54 OY ALIR DEDIM alamaz dedi halbuki  ...

DEVAMINI OKU +

Kütahya′nın Simav ilçesinde Perşembe günü gece saat 23.15′te meydana gelen 5.9 büyüklüğündeki depremin ardından, bölgede 500′e yakın artçı sarsıntı kaydedildi. ...

DEVAMINI OKU +

Dün gece 23.17 olan deprem sırasında oturuyordum baktım dolaba koyduğum eşyalar lanbalar diğer eşyalara gidip geliyor korkmadım desem yalan cok deprem gördüm ...

DEVAMINI OKU +

Evet nihayet 3 ilimizin ruyalari gercek olacak kac gundur nerdeyse haber olarak tum kanallari izliyorum ama Zafer Havalimani hakkinda birsey duymadim neyse ...

DEVAMINI OKU +
Browsing All Comments By: ziyaettin
  1. Reply
    admin Ekim 17, 2008 at 7:30 am

    Benim icin degerli vakitlerini harcayip yorum yazan herkeze ayri ayri tessekkur ederim .
    Ama Alican Gunes BEYIN yazisi diger yorumculardan faklilik arz ettigi ve ayni soruyu baskalarida sordugu ve 2007 genel secimlerinde bazi secmenlerde ayni sorulari yonelttikleri icin kisaca Alican beyin sorusunu cevaplamaga calisayim Evet bagimsizim ama yapilan isi inkar edecek kadar gozumu hirs burumedi bu sene meclis tv yi izlerken C.H.P secilip sonra kendi partisine donen Izmir Millet vekilini de tebrik ettim yani o kisi sol fikirli diye her yaptigina karsi cikmam,mi lazim ? koydugum o heberlere bakarsaniz A.K.P. Kapatilmak istendigi tarihlerdir sitedeki bir arizadan dolqayi diger yazilar gidince o yazilar sizin dikkatinizi cekti Demokrasi tehliyeye girecegi zaman demokrasiye sahip cikanlarin yanindayim masanin altina saklananlarin deyil hukumet iyi ismi yapiyor yazarim cizerim desdeklerim yanlis ismi yapiyor biliyorsam yazarim bilmiyorsam susarim Muhalefet demek yapilan herseye kotu demek deyildir Boyle muhalefet anlayisiyla ulke kalkinmaz
    tumyorumcularmutlu neseli ginler dilegiyle .

  2. Reply
    admin Aralık 14, 2008 at 10:11 pm

    Demir bey bir ay once holdinglerle ilgi yeni bir gewlisme vardi bulabilirsem sitede yayinlayayim veya size gondereyim

    mutlu gunler dilegiyle

    Ziyaettin Tokyay

  3. Reply
    admin Mart 22, 2009 at 3:01 pm

    Fatih ozgur ve CuneytDurusu adli Her iki yorumcumuzda cok guzel konulara temas etmisler kendilerine katkilarindan dolayi tessekkur ederim

  4. Reply
    admin Mart 31, 2009 at 1:17 pm

    Hasan Yilmaz,a yazilarindan dolayi tessekkur ederim .
    Amaaa yazdigi yaziyla benim yukaridaki yazi arasinda hic baglanti kuramadim asagidaki cumle haric .
    Yukaridaki yaziyi ben yani Ziyaettin tokyay yazdi yazdim ama Hasan bey yazilar ibrahimin kaleminden cikir sekliyle yazmis cunku benim yazida kaleme almadigim cumleleri ve rakamlari vermis Hasan YILMAZ Kardesimiz Ibrahim Tokyayin yanlis ve hatalarini belirten yazisini bana iletirse yazdigi yaziyi aynen buraya siteye haber olarak koyararim .Evet SAPHANE ozgur ifadesini kullandi diyebilirdim demedim cunku 2004 secimlerinde bircok sitelerin yorumcu koselerine SAPHANEYE Turkiyeye DEMOKRASI dersi verdi diye yazdim Ama 4 senede verdigimiz dersin bize menfaat saglamadiysa getirisi olmadiysa ve hala goc vermissek veriyorsak benim insanim issizse ben oyle ozgurluk istemedigim icin o cumleyi kullanmadim
    yazinizi bekler mutlu ve neselei gunler dilerim
    ziyaettin tokyay

  5. Reply
    admin Nisan 3, 2009 at 8:18 pm

    Bedri bey o kadar guzel sekilde yazmiski eklenecek bir sey kalmamis nerdeyse .Yazilmadik tek konu Muhalefet bizde oyle bir muhalafet varki Evlere senlik Birseyler yapmaya calisan hukumetede kostek oluyorlar. Hani birileride varya hic birsey bilmedigi halde Hukumet olmaya deyil hukmetmeye geliyor eger birseyler biliyorsan oldugun yerdedende ulkeye faydan olur koltuk deyistirmeye gerek yok iste bedri beyin hesaba katmadigi tek konu bu aslinda yerel secimlere genel secim havasi vermek luks icinde secim parasi harcamak bence cok yanlis cok Parti semsiyesi altinda Birileri layik olmadigi makamlara oturup ahkam kesip zamani bosuna harcamasina oyle kiziyorumki ama elimden birsey gelmiyor diger bir konuda herturlu hizmeti getiren yapan sebeb olan kisileri neden vatandas istemez onada aklim ermiyor herhalde oyle secmenede bulmusta bunamis derler bizde ya sizde nederler ?

  6. Reply
    admin Mayıs 2, 2009 at 9:03 pm

    Ziyaettin Tokyay 25-04-2009, 14:04:37
    Turk Otomotivi buyuyor diye yazmis YAZIYI YAZAN
    Türk otomotiv tarihi 45’inci yılını kutluyor. 1963’ten bugüne kadar geçen sürede üretilen araç sayısı 12 milyon adede ulaşırken, üretim son 10 yılda katlandı. İhracat ve yeni yatırımlar üretimdeki artışı tetikledi..
    Türk otomotiv sanayinin temelleri 1950’li yıllarda atıldı. Ancak, Türk otomotiv tarihinin başlangıcını 1963 olarak kabul ediliyor.
    Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) raporları incelendiğinde Türk otomotiv sektörünün üretim kayıtları 1963’te başlıyor. Bu yıl 45’inci yılını kutlayan Türk otomotivinin bugüne kadar gerçekleştirdiği üretim ise 12 milyon 552 bin adet ulaştı.
    OSD verilerine göre Türk otomotiv sanayi 1 milyonluk üretim rakamına 1980’de ulaştı. 1980’de üretim 2 milyon 623 bin adete çıktı. Yeni yatırımlarla birlikte otomotiv sanayi üretimi 2000’de 6 milyon adete ulaştı.
    Türk otomotiv sanayinin ihracatı keşfetmesiyle birlikte üretim katlanarak büyüdü. Toplam üretimde ağırlık otomobilde. Otomobili kamyonet, kamyon, minibüs izliyor.
    ANADOL 1966’DA ÜRETİLDİ
    1954’te Türk Willys Overland orduya jeep ve kamyonet üretimi yaptı. Bu yatırımı, 1955’te Türk Otomotiv Endüstrisi’nin kamyon fabrikası ve ardından Otosan ve Çiftçiler’in kamyon fabrikaları izledi.
    Otobüs üretimi ise 1963’te İstanbul Otobüs Karöseri Sanayi A.Ş. tarafından Magirüs otobüslerinin montajı ile başladı.
    İlk Türk otomobili ise 1961’de Eskişehir Devlet Demiryolları Fabrikası’nda üretildi. Devrim adı verilen otomobil sadece 4 adetlik prototip üretimle sınırlı kaldı. Otomobilde ilk ciddi üretim 1966’da Anadol marka otomobilin üretimi ile başladı. Anadol’un yıllık üretimi 7 bin 200 adetti. Üretim 1982’ye kadar devam etti ve toplam 87 bin adet Anadol üretildi.
    Otomotiv sektörünün gerçek gelişimi ise 1960’ların sonu ve 1970’li yılların başında kurulan montaj fabrikaları ile gerçekleşti. 1968’de Tofaş’ın ve 1969’da Oyak-Renault’nun kurulması, Türkiye’de otomotiv sanayinin gelişip güçlenmesinde etkili oldu. 90’lı yıllarda ise Türk otomotivi şekil değiştirdi. Yeni yatırımlarla yeni markalar Türkiye’ye giriş yaptı. Toyota, Honda, Hyundai gibi markalar üretime başladı.
    Yazarimizin gostermis oldugu yakin ilgiye candan tessekkur ederim .Bizim sorunumuz issizlik deyil bilgisizlik insan bilgisiz olunca acda kalir acikda .Yukaradidaki yazi zaten bunun isbati .
    Bazi konularda duzeltmeler yapayim aslinda Kahvede soyleyecektim ama !!!!
    1= Basortusu cok onemli bir iki kurumun disinda kamusal alan diye bir yer tanimiyorum mesela mahkeme basortulu hakim davada yanlis kara verdi zarar gorecek olan basindaki ortu yani islam
    2= Egitim sistemini sil bastan egitim 16 yasina kadar zorunlu ama ucretsiz
    3=Gurbetcinin sesini duyurmasi icin 40 Millet vekiline ihtiyac yok ben secilseydim sesimizi duyururdum nasilmi benim sitede Millet vekili olsaydim yazisini merak edenler lutfen okusun
    4= Ayni fikir de 40 gurbetciyle hukumet kurar 5 yilda ulkede sorun birakmam
    5= Trafik o kadar basitki o kadar denetlemeyle astari yuzunden pahaliya mal olur ( hukumetin cesarati varsa bir ili bana versin ) gorun trafik sorun olmaktan nasil cikiyor
    6=Her halde kapicilik meslegi isim olarak tarihe karisir daha guzel bir statuyle hizmet edecekler
    7= Ceza evlerinde ki mahkumlar ulke ekonomisine katki sagliyacak .tabi sistem iyi olsaydi cogunlugu oaraya girip mahkum olmayacakti .
    bizim kahvenin mudavimlerinin hepsi siyasetci zaten
    benim fikrimdeki insanlari zaten hangi partilerin alacagi belli benim nereye gidecegimde belli
    saglim ve mutlu gunler dilegiyle
    zaten bizim kahvenin mudavimlerinin hepsi siyasetci hepsi uzman

    Biraydin 25-04-2009, 15:37:40
    Sagolasin guzel insan, emegine saglik.
    Bu hafta da, guzel yurdumun , oldukca guzel insanlarinin biraraya geldigi TEK MEKAN olan
    -Bizim Kiraathane- de yapilan konusmalari , eksiksiz olarak nakletmissiniz.

    Iyi niyetli , bagimsiz MV. adayimiz olan sn. Ziyaettin Tokyay’ i misafir etmeniz cok iyi bir dusunceydi. Sn. adayimiz bizi mum isigi ile aydinlatti. Sagolsun varolsun. Bir diger oturumda da ustad-i azam sn. Mahir Sinanoglu’nu misafir etsek ne guzel olurdu. Ne demis bir buyuk adam:
    ….olmaz olmaz deme , olmaz olmaz….
    severim bu lafi. Neden olmasin ki.

    Daha obur hafta keskin muhaliflerden birini misafir etmeye ne dersin?
    Mudavimler sorsun, keskin muhalif cevaplasin (hakaret olmadan. Herkes -bizim Kiraathane-nin duvarin da asili olan afisi bilir….Bu mekanda kufur barinamaz….)
    Bakalim kim mudavimleri projektorle aydinlatacak ?

    Degerli yazarim, cok cok onemsiz bir hatirlatma yapmak istiyorum:
    …gorelim mevla neylerse guzel eyler ….
    degil
    ….gorelim mevlam neyler ,
    neylerse guzel eyler…
    seklinde yazilmasi lazim (affiniza siginarak).

    Son olarak ta cokca telaffuz edilen bir rivayetin dogruluk derecesini sormak istiyorum:
    …Dunyanin en kulturlu kapicisi mekandan ayriliyormu???
    Insallah dogru degildir bu soylenenler , aksi takdirde Cetin Altan’i transfer etsek bile bu boslugu dolduramayiz.

    HÜSEYİN ÜLKÜ KORKMAZ 25-04-2009, 16:47:54
    Sayın Tokyay ve Biraydin beye teşekkürlerimle. Müsadenizle bir kaç hususu açıklamak isterim,

    – Yazım veya söylem hatalarımızdan dolayı yapıcı tenkitler her zaman başımızın üzerinde,

    – Kapıcı buranın bir sembolüdür, kendisi devam etmek istemese bile ben bu karekteri yaşatmaya çalışacağım ( kaldı ki bu internet ortamı virüs gibidir, girdimi insanın kanına işler kolay kolay mekan veya mekanlar olağanüstü bir hal olmadıkça terkedilmez, dolayısı ile benim bildiğim Saka, muhitindeki eczaneden girer gene yazar)

    – Müdavimleri sırasıyla almak fikri elbette olabilir, özellikle Sinanoğlu’ nu almak için Arapça – Farsça – Osmanlıca sözlüklerde temin etmem lazım ) zaman ve zemin içinde Allah (cc) izin verirse işlemeye çalışalım, tek sıkıntımız bazı arkadaşlarımızın, çeşitli mazeretleri dolayısıyle devamlılık arzetmemesi ( Memleketteki işleri, izin v.s.) yani blok halinde görüşler yılın belli aylarından sonra geriliyor.

    – Sayın Mehmet Aydın bizleri takip ediyorsanız lütfen cevap verin, sizide özledik. Aramızdan çeşitli sebeplerle ( ölüm dahil ) gidenler bizi üzmektedir. İşlerinizde başarılar dilerim.

    Herkese selam ve saygılarımı sunuyorum.

    Necmi Dodooğlu 25-04-2009, 21:45:33
    Alperen Saka’nın bugünkü itirafları beni hayrete düşürdü.
    Kapıcı da kendisiymiş.
    Köylü şivesiyle yazan bu kişinin akıllı biri olduğundan şüphem yoktu ama,bu kişinin Alperen Saka olacağı
    hiç aklıma gelmemişti.
    onun yorumlarını özleyeceğiz.
    Komiser Kolombo gibi adammış vesselam.

    Biraydin 25-04-2009, 23:36:26
    Arsen Lupen , komiser Kolombo , Necmi kardes ve Alperen Saka …..

    Cok haklisin Necmi kardes , bizim Alperen megersem Arsen Lupen gibi adammis
    (komiser kolombo degil). Yeni nesil bilmez , yuzlerce yil once , bizim cocuklugumuz da Arsen Lupen diye bir roman kahramani vardi. Turkceye -kibar hirsiz- diye lanse edilen bu zat kendi yaptigi makyajlarla istedigi kimsenin kiligina girer ve akil almaz soygunlar yapardi. Hatta bir romanin sonunda Arsen Lupen’in paris emniyet amirligi gorevini yuruttugunu bile hayretle okumustuk.
    Her kiliga girer , her kisiligi taklit edebilirdi. Bir suru filmi de cevrildi bi kac yuz yil once.

    Bizim Alperen Saka’nin baska mahlaslar altinda yazdigi yazilar beni , Necmi kardes gibi cok etkiliyordu. Hele o kapici yokmu, o kapici. Kopariyordu beni. Bu kadar buyuk bir kabiliyete sapkami cikaririm arkadas . Tebrikler , benden 10 tam puan. Bunuda mi Saka yazdi acebam??? diye sormaktan rahat rahat yorumlari okuyamayacagim artik.

    Degerli kardesimiz , sen ehli sunnet yolunda ilerleyen birisin. Gel bizi kandirma. Baska isim kullan ama sonuna bir de -Saka- ekle mutlaka. Ornek misali : Osman Tamburaci Saka …de mesela….

    Yorumlarin cok guzel ve faydali. Kimse bir yanlisini bulup yazamadi su ana kadar.
    Sadece ….Propaganda yapma, Cok yagcisin , efendim soylesin , boylesin, ney … dediler. Kimse su cumlen yanlis , dogrusu budur diye akilli tenkit yapamadi.
    Insallah yorumlara devam edersin Alperen Saka.

    Seni bilmem ama kapicinin mekani terketmesi yakisik almaz. Bizi kim aydinlatacak yo hu sam.

    faruk tepe 25-04-2009, 23:39:28
    gerçekten güzel bir oturum olmuş. hüseyin ülkü bey’i can-ı gönülden tebrik ederim. görülüyor ki bizim kıraathanenin kültür düzeyi çok yükseklerde. müdavimlere de selma ve hürmetler ederim.

    Sloganlar:

    – “Tak oku yaya, ver oyu Tokyay’a”

    -“Ok yaydan, hizmet Tokyay’dan çıkar”,

    Şiir:

    Mevsim baharsız olmaz,
    Yazın ayransız olmaz
    Biraydın bey olmasa,
    Sohbetin tadı olmaz.

    OKUYUCU 26-04-2009, 00:57:30
    Biraydin bey, aman kardeşim Saka’ yı erişilmez güç yapmayın onun ” dini alıntıları ” hariç zaten kendi fikirleri değildi, ayrıca yazdığı yorumları başka gazete yazarlarının köşelerinden tırtıklama en son yazdığı yorumda ki gafı beraber okuyalım, ben atma recep deim, bakalım diğer yormcular ne diyecek.
    …. İŞTE YORUMUNDAN BİR PASAJ … Adam parti militanı gibi desteksiz atıyor. Zaten bu tarz atışları yapıp kaçtı.

    Hükümet’in hazırlamakta olduğu yeni istihdam paketinde kamuya 500 bin geçici eleman almak üzere hazırlıklar var. Rekor üstüne rekor kıran işsizliğin daha da azmasını engellemek için kamuda bir süre iş yoksa iş üret uygulaması yapılacak anlaşılan… Ağaç dikimi, otoyol kenarı temizliği gibi vasfı ve ücreti düşük işlerle aslında bütçeden vatandaşa doğrudan kaynak aktarımı yapılmış olacak. Demek ki IMF ile bu konular hale yola konulmuş ki, Hükümet de oturup 500 bin kişiyi işe almanın hesaplarını yapabiliyor

    Kapıcı 26-04-2009, 12:39:33
    yeni kapıcı gelene gadar eski gapıcı göreve devam eder ben artık ihtiyarladığımı merdivenler böyüük bir engel gibi garşımda durduğundan bahsetmişdim giderayak saka hocam bene şunu anlatdıydı

    Engelleri engel sanmayın

    Eski çağlarda bir kral yolun tam ortasına iri bir kaya parçası koydurmuş…
    Sonra da saklanmış ve bu kocaman kayayı birinin gelip kaldırıp kaldıramayacağını gözlemeye başlamış.
    Krallığın en zengin tüccarlarından biri adamlarıyla yaklaşmış ve kayanın etrafında şöyle bir dönmüş.
    Adamların çoğu yolları temizletmediği için kralı suçlamışlar, ama hiçbiri de kayayı yolun ortasından kaldırmak için bir çabada bulunmamış.
    Sonra sırtında yüklüce saman taşıyan bir çoban gelmiş…
    Kayaya yaklaşınca, sırtındaki yükü yere bırakmış ve kayayı yolun kenarına itmeye çalışmış.
    Kayayla epeyce itişip kakıştıktan sonra başarmış.
    Çoban samanı sırtına geri yükledikten sonra gözü tam kayanın yerinde yolun üstünde duran cüzdana ilişmiş…
    Cüzdanda bir sürü altın, para ve kralın bu serveti yolun ortasındaki kayayı kaldırabilene bağışladığını belirten bir not varmış…
    Çoban diğer insanların hiç anlayamadığı bir şeyi öğrenmiş:
    -Her engel, insana o andaki durumunu geliştirme şansı veren fırsatlar sunar…

    merdivenler evet biraz engel emme senin rızgında o merdivenlerin sonunda hem engelelr olmazsa hayatın tadı tuzu galmaz asıl engel o zaman başlar unutma bunu dediydi
    ha birde saka ya çok iş düşüyordu biraz diğerlerine paylaştırdım kandırmaca yok dediydi ne demek istedi anamadım site sakinleri anlar dediydi
    birde ehli sünnet oldurki her yerde mutlaka bir iz bırakır dediydi ben anamadım ama ağabeylerim herhal anlar neyse 1 numara beni çağırıyor (anlarsınızya)

    Kapıcı 26-04-2009, 19:02:56
    saka hocam birde dediydiki

    okuyucu kardeşim doğru söylüyor dediydi yani

    Epeyce zamandır sizlerle bazı şeyler paylaşıyorum. Aynaya yansıyanları kalemim döndüğünce aktarmaya çalışıyorum.Her bakan göremiyor bazen Ariflere bizlere, az buçuk aydın insanlara düşüyor karanlıkları aydınlatmak, görünmeyene biraz daha ışık tutmak. Bizlere de Onlardan gelen ışığı yansıtmak düşüyor. Üstad Necip Fazıl bir şiirinde, Ben artık ne şairim, ne fıkra muharriri! Sadece beyni zonklayanlardan biri! Bakmayın tozduğuma meşhur Bab-ı âlîde! Bulmuşum rahatımı ben bir tesellide.. şeklinde ruh halini ifade etmiş ya, siz de sanmayın sakın ne yazar, ne şair olduğumu… Sadece bir kelime de olsa sizlere ulaştırmaya çalışanlardan biriyim. Boş bir aynanın karşısında bir görünen olmazsa, ayna neyi gösterir ki?
    İnsanlar aynı olgulara bazen aynı değerleri vermiyorlar. Birisi için çok değerli olan, diğeri için çok değersiz olabiliyor. Bir şairin bu temâ üzerine yazılmış bir şiirini sizinle paylaşmak istiyorum. Bakalım neler demiş?

    Boş bir kamış idim
    Sazlıkta kamış idim,
    Kargılardan bir kargı…
    Halden hallere girdim.
    Sen halden anlar mısın?

    Çiftçi vurdu baltayı,
    Açmak için tarlayı,
    Ne yapsın ot kargıyı?
    Sen bulsan saklar mısın?

    Çocuk buldu sevindi.
    Kendine at edindi.
    Bir koşturup bir indi.
    Coşkumla kanar mısın?

    Kadın gördü aldırdı.
    Kırıp kırıp kaldırdı.
    Odun edip yandırdı.
    Odumda yanar mısın?

    Çerçi aldı mal oldum.
    Sepetlerde dal oldum.
    Bir seyyah hamal oldum.
    Gurbette arar mısın?

    Hâna reva gördüler.
    İlmek ilmek ördüler.
    Çardak edip övdüler.
    Döşümde yatar mısın?

    Çoban halim anladı.
    Kaval edip dağladı.
    Duyan gören ağladı.
    Feryadı duyar mısın?

    Âlimde hayat buldum.
    Kamışken kalem oldum.
    Mürekkep canla doldum.
    Benimle yazar mısın?

    Gâh yerlerde süründüm!
    Gâh sarayda göründüm!
    Gâh yazıya büründüm!
    Hikmeti kavrar mısın?

    Arifde buldum değer,
    Cahilse telef eder,
    Aynıysa aslım eğer,
    Cilveye bakar mısın?

    Kamış idim yardılar.
    Kalem oldum kırdılar.
    Mürekkebe yâr idim,
    Yârimden ayırdılar.

    Bu hâl ile zevaldeyim.
    Bu halile ben ne deyim?
    Bu hâl-i leylâdan deyim
    Hicranıma ağlar mısın?

    Kamış boşum dedi…şekerlendi
    Kavak yükseldi baltayı yedi

    Birde ağlayarak şu ilahiyi söyledi (Seside güzelmiş haa)

    SEYYİD Abdülhakîm Arvâsî (r.aleyh)

    Ey gözlerimin nûru, ey cândan yakîn cânân!
    Abdülhakîm Arvâsî, hasta rûhlara dermân!

    Bizler nerde siz nerde, perdeler feth olmuyor,
    Sizden uzak kaldıkca, kalbler râhat bulmuyor.

    Sohbetden, muhabbetden, dâim konuşurdunuz,
    TALEBE HOCASIYLA ÖLÇÜLÜR DİYORDUNUZ

    Adım adım, hakîkat yolunu geçmişsiniz!
    Rûhları serhoş eden, şerbetden içmişsiniz!

    Dünyâ yok gözünüzde, kalb sâhibi ile meşgûl,
    Sensin cihânda şimdi, Rabbin en sevdiği kul!

    Tevâzû’, büyüklüğün alâmeti derdiniz,
    Her hareketinizde bunu gösterirdiniz.

    Cihân zûlmetde iken Fehîm nûr saçıyordu,
    O haznedeki esrâr, hep size nasîb oldu!

    Ya Rabbî! Seyyid Fehîm, ne büyük mürşid imiş,
    ölü kalbi dirilten, bir Hakîm yetişdirmiş.

    Resûlullahdan gelen, nûru nakş etmiş size,
    En büyük arzûmuzdur, kavuşmak lutfünüze!

    Nûra kavuşulur mu, bir rehber olmadıkca?
    Kalbleri ihlâs ile, ona bağlamadıkca.

    Ziyaettin Tokyay 27-04-2009, 15:20:06
    Tam herkez bir birini tanimisken Saka beyin ayrilmasi beni cok uzdu hele hele internet yuzunden ayrilmasi uzuntummu ikiye katladi . Kapici guzel uslupuyla bizim Kiraathaneye ayri bir ozellik ayri bir nese veriyordu. Turkiyede bircok seyin fiyatlarinin fazla olusu ve bazi seylerin aydiatlarinin yuksek olusunu SIK SIK gundeme getirmistim nerdeyse gunumuzde ihtiyac olan internet aydiat ucretlerinin gelismis Avrupa Ulkelerinden 4-5 kat fazla olusu kafalarda soru isreti olusturmakda idi simdi bizim kapicinin bu nedenle ayrilmasi yaramizi derinlestirdi .Bizler hala senin parti benim parti derken birileri bizim sacma kavgamizdan yararlanip bizi soyuyorlar .

    Ben isteyenleri bin vatlik ampulle aydinlattim saniyordum meger BIR AYDIN beyi mumla aydinlatmisim genede hic yoktan iyidir gerci Bir aydin beyin aydinlatilmaya ihtiyaci yok kendisi aydin bir kisi ama demek onu aydin oldugu icin mum isigi kadar tesir etmisim .
    Faruk beye guzel yazilarindan dolayi tessekkur ederim .

    Son olarak kapcinin yazdiklari beni cok uzdu gitme gel yahut bu ayrilik son olsun cabuk gel

    Mahir SİNANOĞLU 27-04-2009, 16:01:07
    SoruLU cevaplı, katılımcıların çok istifade ettiği bir oturum olmuş da, bi şey eksik kalmış. Bi arkadaşımız vardı. Hani şu “biz güvenlikçilerin sorunlarına neden hiç kimse eğilmez” diyen bir arkadaş. Onun sorusunu Bağımsız M.Vekili Adayı Sayın Tokyay’da duymazdan gelmiş ve cevaplamamış.

    Ziyaettin Tokyay 27-04-2009, 17:45:18
    Mahir Sinanoglundan ozur dilerim .
    isimiz saka suka ama olsun bazi seylerin vatandas tarafindan takip edildigini belki ilgili yerlerde okur bilir diye yaziyoruz . Ulkemizde basta orman isletmelerinde calisan kisilerin sorunlari var basta sigortasiz calistirilmasi yani ayni seyi baskasi yaptigi zaman suz oluyor devlet yapinca suc deyil boyle cifte standard olmamali diger konu dersanelerde calisan kot taslamada calisan vs yerlerde calisan vatandaslarin sorunlari gercekten acil cozulmasi gereken sorular .
    Ama her yazimda belirttigim icin sosyal devlet olunca guvenlikcilerin sorunlari ve ona benzer sorun sanilan veya yapilan seylerin sorun olmadigi meydana cikacak . Bir cok INTERNET SITESINDE var Rizede bir ayda 13 trafik olmus defalarca baktim soylenecek yazilacak kelime bulamiyorum boyle bir idareye idare deniyorsa cobanlar alasini yapar peki simdi muhalefete ne demeli ?
    hukumet yetki versin Rizenin TRAFIK sorununu 6 ayda cozuvereyim. Bak trafik KAZALARI nasil kesiliyor . Sen sistemin icinden cikan kisiyi sorunu cozsun diye beklersen daha cok beklersin tipki yillardan beri bekledigimiz gibi . 15 sene once Turkiyede bir televizyon kanalinda tartisma verdi telfon ettim baglariz dediler baglamadilar tartismaya benide baglasalardi alis olmadiklari sozleri duyacaklardi bunu bildikleri icin baglamadilar konusmacilarin arasinda sorunu bilenler vardi cozum getirenler vardi peki niye yetkililer onlem almadilar ? olen olur kalan saglar bize yeter politikasi olursa her trafik kazasinda kaybettigimiz kisilerin arkasindan cok goz yasi dokeriz .
    Mutlu gunler sizlerin olsun

    Biraydin 27-04-2009, 20:30:20
    Saygidefer Ziyaettin bey,
    -Bizim Kiraathane- de bizleri mum ile aydinlattigini soylerken verilmek istenen mesaj suydu:
    Bir mum isigi biraz aydinlatir. Ya bin tane mum yansa ne olur? ? ?

    Mesela biz , mum isigi bile yakmiyoruz. Bazilari yanan bir mumu dahi sondurmeye ugrasiyorlar. Etraf tamamen aydinlatilamiyor. Sizin cabaniz takdire sayan. Bir mum yakarak etrafi aydinlattiniz. Bi dusunun bakalim , sizle birlikte bin tane mum yakilsa (yani fikirler ucussa havada) nasil aydinlanirdi hertaraf degil mi.

    Sn. Saka’nin mumunu sondurduler, diger bazi yanan mumlar sonduruldu. Karanliklar artiyor.
    Bir mum yakip aydinliga katkida bulunanlara selam olsun.

    Mehmet Akif gibi projektor yakanlar yok artik.

    Gerçek kesit 27-04-2009, 23:33:55
    BİRAYDİN’A
    Saka’ nın mumu sönmedi= RAMAZAN SUCU -Din köşesi yalnız sizler bir kere bile hesaba alıp, yorum yazmadınız.

    Alperenen SAKA 28-04-2009, 18:24:55
    sanırım yeterince açıklayamadım

    hani derlerya sezarın hakkı sezara haber50 nin hakkıda haber50 ye
    sevgili biraydınabim benim haber50 den ayrılmam interneti kapattırmak zorunda kalmamdandır
    bunun sebebide sadece maddi değil esas manevidir
    maddi sebeb yüsde 10 veya 20 lerdedir küçük oğlum neredeyse 24 saat internet oynamak istiyor üç yıla yakındır tüm nasihatlerim yalvarmalarım sonuç vermedi taaaki bu işe gelinimde bulaşana kadar

    Biz üç kuşak bir arada oturuyorduk(Belki şaşıracaksınız ama) babam 21 ocakda rahmetli oldu annem 10 yıl önce rahmetli olmuştu maalesef ağız tadıyla bir babam rahmetli oldu diyemedim sadece ramazan sucu yu takip edenler diyebildi o kişide hüseyin abi takip edemeyenleri bütün eski ayzıları okumaya davet ediyor yorumlarını rica ediyorum
    Büyük oğlumuda evlemdirdim hanımı maalesef zamane gelinlerinden internetli faceboklu
    ama allah razı olsun iyi huyları kötü huylarından çok ama son zamanlarda tam işci dönüşü saati
    yemek yapılacak saatlerde internete girme merakı ve küçük oğlumun sürekli oyun oynama hastalığı
    bu RADİKAL kararı almama yol açtı küçük oğluma bazı sakıncaları anlattım artık 18 ine geldin çık gez dolaş yeter artık evde oyun çocuğugibi davrandığın yengen eski günlerini unutamiyor bize tam uyum sağlayamıyor dedim oda artık anlayışla karşıladı internet olayı şimdilik inşallah epeyce bir süre biter
    maddi duruma gelince tabi memleketimizdede gelişmiş ülkelerdeki gibi makul bir seviyeye iner herkes iyi yönlerini kullanarak bu nimetden faydalanır

    sizin anlayacağınız mum dibine ışık vermiyor bu zamanda hocalık falan sökmüyor en büyük imtihanımız
    porno ve müzik bu iki afetden kurtulabilene helal olsun tabi ehli sünnet itikadıile beraber
    Bu arada tabiki bizim oğlana ancak sınırsız yetiyordu önümüz yaz inşallah çalışacam diyor bende git biraz sosyalleş yeter bu kadar oyun dedim bakalım ne olacak
    anlayacağınız son beşik anlayışlı baba (hulusi kentmen)rolleri kaldı yoksa şimdi çocuk yetiştirmek ona karakterini verebilmek çok zor bir iş tamamen allahın bir lutfu
    kızım bana benzer okjmayı sever ama şimdi kızıylauğraşıyor ama oğullarımın okumayla tarihle alakası yok dua edinde torunlarımız edepli terbiyeli vatana millete hayırlı yetiştirebiliriz evlatlar çıraklık torunlar ustalık eserimiz olur inşallah
    Bu arada biraz stok yazı aktardım ramazan sucuda sanırım zamanı gelince yayınlarlar
    tamamen bırakmış sayılmam sanırım haftada bir internete girebilirim hüseyin abinin dediği giibi
    VİRÜS bulaştı bir kere allah kuş ve domuz gribinden korusun şehiden ölmeyi bütün müslümanlara nasip etsin amin

  7. Reply
    admin Mayıs 5, 2009 at 3:21 pm

    Hayrettin beye bu guzel yazisi icin tessekkur ederim .
    Peki simdi inasinin aklina su soru gelmiyormu ? biz neden yapammiyoruz? onlarda olan akil bizde yokmu ?

  8. Reply
    admin Mayıs 17, 2009 at 9:42 pm

    Super Bakan rumuzlu yorumcuya
    Yorumunuzda belirttiginiz fikirleriniz icin tessekkur ederim ,Madenlerimiz cok hukumet el atmiyor deyip issizlikten yakinip elinizde olmayan seyin planini cikartmak yanlis .Zamininda gurbetcilerin paralarini hic bir hukumet degerlendirmedi gurbetcinin paralarini bazilari su veya bu sebebden batirdi bazilari el deyisdirdi bazilari hala paralarini alamadi boyle bir zamanda ortamda gurbetciden yatirim beklemek ruya gormek demekdir .Ne olur ? gurbetciye secme secilme hakki verilir gurbetci MECLISE girer deyismesi gereken kanunlar deyisir ortam gurbetcinin yatirim yapacagi hale gelir iste o zaman gurbetci ulkesi icin vatandasi icin elini tasin altina koyar yoksa Hala birileri gurbetciye Aptal yerine koymayi dusunuyorsa avucunu yalasin .
    mutlu gunler dilegiyle

  9. Reply
    admin Mayıs 17, 2009 at 9:48 pm

    Yesil Sermaye Magduru oldugunu soyleyen
    yorumcu .
    Siz bana yorum yazarken isminizi yazmakdan neden cekiniyorsunuz ? HAKKINIZI ARARKEN suc mu isliyorsunuz ? sikayetlerinizi hukumetin belirledigi yerlere niye yazmiyorsunuz ? Ben MECLISDE deyilimki size yardim edebileyim .
    mutlu gunler dilegiyle

  10. Reply
    admin Mayıs 17, 2009 at 9:52 pm

    Alamanci rumuzlu yorumcuya
    Sizin anlatim veya yazim tarzinizdan gurbetci olmadiginiz anlasiliyor birakin sermayenin yesilini sarisini bu kuruluslardan suan binlerce insan ekmek yiyor .
    Mutlu ve neseli gunler dilegiyle

  11. Reply
    admin Eylül 15, 2009 at 2:37 am

    Evet bizler ulku bey gibi ulke sorunlarina duyarli olmazsak kanimizi somurmeye devam ederler ve dun aldigim haber gore is yeri uzak ve kisiye kendi imkanlarinla geleceksin deyince kisi isi birakmak zorunda kalmis yani verilen 10 lira ucterin bundan sonra 2 lirasini ulasim olarak vermek zorunda kalacagi icin isi birakmis peki kaz saat caliyorlar 10 saat

  12. Reply
    admin Eylül 15, 2009 at 2:40 am

    Ulkemizde gecmisde yapilan isler gunu birlik olunca gunu kurtardilar ama gelecegi kurtaramadilar tasan sularda bunun isbati nedersiniz Huseyin bey

  13. Reply
    admin Ağustos 7, 2009 at 3:45 pm

    Degerli yorumcu sayin Melike
    Haberde kutahyada 70 sin uzerinde eczane oldugundan ve nufus olarak Kutahyayla es degerde oldugundan bahsedip acaba Hollandada bulundugum sehirde kac eczane vardir diye soru yonelttim . Yaziyi okuyan diger kisiler gibi hangi kriterleri goz onune alarak 11 rakamini buldugunuzu belirtirseniz merakimizi gidermis olursunuz .Zira verdiginiz gercekten cok ilginc .Cevabinizdan SONRA neticeyi belirtecegim
    Mutlu gunler dilegiyle derslerinizde basarilar .

Ziyaettin Tokyay